Het blijft “shorts” dus ik (Alexander) probeer het kort te houden.
Men vraagt mij vaak, welke Volvo ik heb… Die vraag is eigenlijk een proeve van bekwaamheid.
Daarom mijn Volvo geschiedenis is vogelvlucht. Na een Fiat panda was mijn 2e auto een Volvo 164e 1972. Deze auto is de bronveroorzaker van alles wat er daarna is gebeurd.
Hierna volgden : Volvo 245 turbo 1983, Volvo 144s 1969, Volvo 242 1979, Volvo 264 1978, Volvo 850 T5 1994, Volvo 850 GLT 1992, Volvo 850 T5 estate Volvo 960 3.0 1996, Volvo 242 turbo 1975 (gemaakt) Volvo 262, Volvo 265 B280e automaat, Volvo S80 T6 1999, Volvo c70 cabrio 1999, Volvo C70 T5 cabrio 2005, Volvo XC70 T6 2008, Volvo 245 1.9e 1979, Volvo 245 SUPERPOLAR TURBO 1992 en nu een Volvo XC70D5 AUTOMAAT 2005. Dat zijn er bij benadering 18. (misschien mis er er wat)
De hoogtepunten zijn:… Volvo 164e 1972, Volvo 850T5 sedan 1994, Volvo 960 3.0 sedan 1994 (8 jaar gehad), Volvo 265, Volvo S80T6 1999, Volvo C70T5 2005, Volvo 245 superpolar turbo… en de Volvo XC70D5 AUT OCEAN RACE 2005.
Waarom als laatste afronden met een oude Volvo XC70 5 cilinder diesel?
De geschiedenis van de auto de eigenschappen en de uitvoering. De XC70 was van een oudere dame die hem mij heeft gegeven Ze was de eerste eigenaar en heeft 340.000 km erin gereden zonder hem te slopen. Hij heeft altijd binnen gestaan en had potentieel, goede botten. Bovendien had ik nog nooit een dikke diesel gereden (als eigenaar) Na 3 maanden verbeteren en aanpakken is hij terug… alle beschadigingen en tekenen van zijn geschiedenis heeft hij nog maar technisch is hij weer GOED. Het is een fijne veelzijdige introverte luxe sterke werkauto in een leuke uitvoering en…een goede vriend. Na deze Volvo voor mij geen opvolger. De nieuwere generaties “just doesnt ring my bell” om uiteenlopende redenen.
Naast deze Volvo’s heb ik als autoliefhebber nog een aantal andere merken gereden. Jaguar is daarbij nog steeds de absolute favoriet… Geweldig merk, geweldige auto’s, de beste.
Naast de Volvo`s waren en zijn er nog wat leuke auto`s (geweest):
VW Golf 1 LS Viper Grün 1979, VW Golf 1 1.8 gti Quartett cabriolet 1983, Fiat X19, Jaguar XKR 1999, Range rover P38 30th annyversary edition 2001, Jaguar XK8 2006 Victory edition Lancia Delta HF Turbo integrale 1988, Landrover Series 3 2.6 6 cilinder 1976, Jaguar XJS 6.0 V12 1994, Jaguar XJL5.0 V8 2010 en de Jaguar XK120 FHC 1954. Deze laatste zijn er nog. Vanaf dit punt is de spoeling dun. Weinig wat leuker of mooier is. Misschien een luchtgekoelde rode 911 turbo uit de jaren 80…. voor mijn vrouw.